WAT IS LOEK?

Onze visie is: ‘’Het opzetten van een stukje persoonlijkheid laat je op ieder moment stralen’’. LOEK beschouwt de bril niet als een noodzakelijk kwaad, maar als een modeaccessoire. LOEK vindt het dan ook logisch dat je meerdere brillen hebt, passend bij diverse kledingstijlen. Kortom; verschillende LOEKs. Verander je van outfit? Dan verandert je bril gewoon mee! Hierdoor is jouw bril te allen tijde niet alleen afgestemd op jouw outfit, maar ook op je stemming of activiteit van dat moment. We besteden allemaal aandacht en geld aan ons uiterlijk. Variërend van kleding, schoenen, kapper tot beautyproducten. Is het dan niet opmerkelijk dat we de gezichtsbepalende accessoire –de bril- maar eens in de 4 jaar vervangen?

 

MEMBERSHIP

Als member van LOEK betaal je elke maand €15,- en ontvang je hiervoor een credit. Als LOEK member kijg je grote kortingen op monturen en glazen. De betaalde maandbedragen spaar je op en zijn volledig inwisselbaar voor producten Het membership kost je dus eigenlijk niks. Zie het als een brillen spaartpotje. Bij drie brilcredits kun je al een complete bril op sterkte uitzoeken. Voor sommige monturen betaal je een klein beetje extra bovenop de gespaarde brilcredits. Past de bril toch niet bij jouw LOEK? Dan kun je deze gewoon terugsturen! Lees hier meer over het plaatsen van een online bestelling.
 
Kies je favoriete montuur in de webshop, vul je glassterkte in en binnen 'no time' word jouw nieuwe LOEK naar keuze bij jou bezorgd. Iedere maand ontvang je een brilcredit ter waarde van €15,- die je kunt inwisselen. Je hebt al een complete bril voor 3 credtis. Mocht je bril toch niet bevallen, dan stuur je deze retour. Je LOEK-account is gekoppeld aan jouw unieke oogmeetgegevens en is daarom persoonsgebonden.
 

LOEK BRANDSTORE

Wil je liever persoonlijk advies over jouw LOEK? Of wil je jouw nieuwe montuur of zonnebril eerst bekijken en passen? Je bent van harte welkom bij ons in de brandstore! Als member van LOEK kun je in de brandstore gratis je ogen laten opmeten door een gediplomeerde opticien. Ons personeel staat altijd voor je klaar met advies op maat. De LOEK-brandstore is terug te vinden op het Beursplein (boven de Koopgoot), een bruisend stukje van Rotterdam. Je bent 7 dagen in de week welkom in onze brandstore.
 
Maandag 12:00 - 18:00 uur
Dinsdag, woensdag, donderdag 10:00 - 18:00 uur
Vrijdag 10:00 - 21:00 uur
Zaterdag 10:00 - 18:00 uur
Zondag 12:00 - 18:00 uur
 
Contact opnemen met de LOEK brandstore kan binnen de openingstijden via telefoonnummer 010-4142529 of stuur een e-mail naar rotterdam@teamloek.nl
 
Aangepaste openingstijden:
1e Paasdag op zondag 16 april GESLOTEN
2e Paasdag op maandag 17 april open van 12:00 - 18:00 uur
Koningsdag op donderdag 27 april open van 12:00 - 18:00 uur
Bevrijdingsdag op vrijdag 5 mei open van 10:00 - 18:00 uur
Hemelvaartsdag op vrijdag 25 mei open van 12:00 - 18:00 uur
2e Pinksterdag op maandag 5 juni open van 12:00 - 18:00 uur
 
In de brandstore geldt de online actie (de eerste bril op sterkte voor € 15,-) niet. Ben je echter toe aan een nieuwe oogmeting? In de brandstore krijg een uitgebreide oogmeting t.w.v. € 45,- helemaal GRATIS!

 

DECLARATIE

Bij een aankoop ontvang je een factuur met de waarde van de brilcredit en de eventuele bijbetaling. Deze kun je declareren bij jouw zorgverzekering. LOEK helpt! Geef tijdens je inschrijving aan dat LOEK gemachtigd is om je aankopen bij jouw zorgverzekering te declareren en LOEK regelt alles. Je teruggave wordt van je komende incassotermijn(en) afgehaald, LOEK informeert je via een mail.

 

OOGMETING

Wil je een bril bestellen via LOEK en je oogmeting is verricht bij een andere opticien? Dan kun je de oogmeetgegevens zelf invoeren. Bijna alle brilrecepten bevatten dezelfde informatie, wellicht met een iets andere naamgeving. Waar vind ik mijn oogmeetgegevens? Je vind deze terug op je vorige factuur of op je persoonlijke oogmeetpasje. Je kunt deze ook opvragen bij je huidige opticien of tijdens je inschrijving bij LOEK aangeven dat je wilt dat LOEK deze opvraagt. Ben je toe aan een nieuwe oogmeting? Kom langs in de brandstore en krijg een uitgebreide oogmeting t.w.v. € 45,- helemaal GRATIS! Wil je een meting ergens anders laten uitvoeren? Dan kun je deze veelal gratis of tegen een kleine vergoeding laten uitvoeren bij een opticien bij jou in de omgeving.
 
Hoe lees ik mijn oogmeetgegevens:
S = Sterkte
Deze wordt specifiek aangegeven voor R (rechts) en L (links). Op je brilrecept kan de sterkte worden afgekort als OD (rechts) en OS (links). Voor de cijfers staat een + (plus) of een - (minus).* let op: de brilsterkte kan afwijken van de contact- lenssterkte.
 
C = Cilinder
De cilinder wordt op het brilrecept vaak aangegeven als CIL of C. Bij een cilindersterkte is de oogbol wat vervormd. In plaats van rond is de oogbol licht ovaal, hierdoor wordt het beeld vertekend. Door een cilinder in het brillenglas of de contactlens aan te brengen, wordt deze gecorrigeerd. Het getal is altijd negatief (-).
 
A = As
Deze waarde wordt vaak weergegeven door A, AS of X. De As komt voor bij een cilindrische afwijking en geeft de hoek aan waaronder de oogbol vervormd is. Een as waarde wordt weergegeven in graden tussen 0 en 180.
 
PD = Pupilafstand
Dit is de afstand tussen de pupillen (als je recht vooruit kijkt) en het midden van je neus en wordt uitgedrukt in millimeters (mm). De pupilafstand dient afzonderlijk voor het rechter- en linkeroog te worden opgegeven.
 
Add = Additie
Dit is de leessterkte en is altijd positief (+). De leessterkte wordt specifiek aangegeven voor R (rechts) en L (links). LOEK heeft een ruime keuze aan leesbrillen. Brillenglazen zijn alleen in de LOEK brandstore multifocaal verkrijgbaar.
 

MONTUUR MEETWIJZE

 
Heb je vragen? Aarzel niet en neem contact op met de LOEK klantenservice.

 

KWALITEIT

Met je nieuwe bril wil je niet alleen mooi zijn, maar wil je ook kwaliteitsglazen om duidelijk en helder te kunnen zien. LOEK laat je zien! LOEK heeft een laboratorium waar onze specialisten een glas hebben geselecteerd voorzien van alle belangrijke coatings. Wij gebruiken voor al onze frames hetzelfde kwaliteitsglas, waardoor er geen prijsverrassingen achteraf zullen zijn.

Ontspiegeld glas
Om zeker te zijn je het best mogelijke zicht te bieden gebruikt LOEK meerdere anti-reflectie coatings. Daarnaast is het als brildrager natuurlijk ook belangrijk dat mensen goed in jouw ogen kunnen kijken en er geen rare reflectie in je glas te zien is.
 
Krasbestendige coating
Veel brildragers krijgen te maken met vaag zicht omdat hun brilglazen zijn beschadigd. Het is vermoeiend voor je ogen en kan irriteren. Daarom gebruikt LOEK een goede krasbestendige coating om jou helder en duidelijk te laten zien en kleine krassen tegen te gaan.
 
UV beschermende coating
Om je ogen te beschermen tegen UV beschadiging voorziet LOEK alle glazen van een UV schild. Zowel zonnebrillen als optische brillen.
 
Heb je vragen neem dan contact op met LOEK’s specialisten. LOEK laat je zien!
 

 

STIJLADVIES

HARTVORMIG

Kies voor een montuur welke breder is dan je voorhoofd.

Monturen met details op het onderste gedeelte zorgen voor een goede balans.

LANGWERPIG

Kies voor een vierkant of een hoekig montuur.

Doorbreek de lengte van je gezicht.

Leg het accent op de bovenkant van het montuur.

OVAAL

Jou staat alles! Ideaal voor alle vormen brillen.

Oversized of een grof model geeft je jouw eigen stijl.

Onderscheid je door kleur en materiaal.

ROND

Maak je vorm van je gezicht pittiger met een vierkant montuur.

Kies een montuur met grove rechthoekige lijnen.

Houd er rekening mee dat de onderzijde van je bril net boven je jukbeenderen blijft.

VIERKANT

Verzacht je vierkante vorm met een rond montuur.

Kies een dunner frame welke niet overheerst.

Zorg ervoor dat de breedte van het frame net iets breder is dan jouw jukbeenderen.

DIAMANTVORMIG

Kies een montuur met een zwaardere bovenzijde en een dunnere onderzijde.

Om balans te creëren kies je een montuur waarvan de breedte licht groter is dan je kaaklijn.

Een cat-eye montuur werkt perfect bij jouw gezichtsvorm.

 

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS (veel gestelde vragen)

Bestelling

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Meer informatie over het plaatsen van een bestelling lees je hier.

  • Kan ik een bril kopen zonder glazen op sterkte?

    Ja, je kunt bij LOEK een bril zonder sterkte bestellen. Hiervoor kies je voor de optie “Zonder sterkte” tijdens de stap “Mijn glazen”. Als je twijfelt, neem dan contact op met onze klantenservice. De LOEK klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur bereikbaar op: 0800 - 4444 333 (gratis nummer) via mail info@teamloek.nl en de live chat op de website.

  • Hoe weet ik wat mijn cilinder / as / basiscurve (radius) afwijking is?

    Jouw meetgegevens staan op jouw brilrecept. Hoe je een brilrecept leest vind je hier. Contactlensgegevens kun je vinden op het kartonnen doosje of blister waarin de lenzen verpakt zijn.

  • Kan ik mijn bril bestellen met mijn voorschrift voor contactlenzen?

    Nee, dit is niet mogelijk. Wanneer jouw ogen zijn gemeten ten behoeve van een bril kun je deze gegevens niet gebruiken voor contactlenzen. Hiervoor dient een contactlensaanpassing uitgevoerd te worden om na te gaan welk type lens uit het LOEK assortiment geschikt is voor jouw ogen. Wij adviseren je eerst een afspraak te maken met een contactlensspecialist.

  • Is de zonnebril ook in een andere kleur / maat te leveren?

    Alle afgebeelde zonnebrillen die aangeboden worden op de webshop van LOEK zijn leverbaar. Heb je elders een andere kleur gezien? Laat het ons weten, dan kunnen wij deze wellicht ook voor je bestellen.

  • Kan ik mijn huidige montuur houden en alleen de glazen bestellen?

    Helaas is dat niet mogelijk. LOEK verkoopt alleen complete brillen bestaande uit een montuur met glazen.

  • Zijn mijn gegevens veilig bij LOEK?

    LOEK respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en gaat zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Je persoonlijke informatie wordt daarom nooit verkocht of doorgespeeld aan derden die niet betrokken zijn bij het uitvoeren van jouw bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van jouw gegevens te respecteren.

  • Wanneer heb ik een bril nodig?

    Bijna iedereen heeft een kleine oogafwijking, maar wetenschappers gaan er in het algemeen van uit dat een standaard weergave moet kunnen worden gecompenseerd tot 0,5 dioptrieën per oog. Toch raden zij aan om een bril of lenzen te dragen. Deze laten het oog beduidend meer ontspannen en veel vermoeidheidsverschijnselen verdwijnen na een eenvoudige correctie.

  • Hoe onderhoud ik mijn bril?

    Met de volgende tips heb je lang plezier van je nieuwe bril:

    • Maak je brillenglazen schoon met een speciale microvezel doek. Het brillendoekje dat bij de bril is geleverd, is gemaakt van een speciale stof die krassen voorkomt. Gebruik nooit een papieren tissue om de glazen van je bril schoon te maken.
    • Bij ernstige vervuiling kun je de glazen het beste schoonmaken met lauw water en een milde huidvriendelijk (hand)zeep. Gebruik in geen geval afwasmiddel met citroenzuur. Zuren tasten namelijk de coating aan.
    • Zorg ervoor dat de glazen nooit in aanraking komen met harde (ruwe) oppervlakten.
    • Extreme temperatuurverschillen kunnen de coating van de glazen aantasten. Draag je bril bijvoorbeeld niet in de sauna en laat je bril niet in de zon liggen.
    • Agressieve stoffen kunnen brillenglazen blijvend beschadigen. Vermijd daarom contact met aceton, ammonia, ether, lijm, parfum, hairspray, huishoudelijke schoonmaakmiddelen, insecticiden en dergelijke.
  • Hoe onderhoud ik mijn lenzen?

    Praktische tips voor het schoonmaken van je contactlenzen:

    • Was altijd eerst je handen voordat je je contactlenzen schoonmaakt, uithaalt of inzet.
    • Was je handen bij voorkeur met desinfecterende zeep voordat je begint met het schoonmaken van je contactlenzen.
    • Hanteer een vaste volgorde met het uithalen en inzetten van de contactlenzen om verwisseling van de rechter- en linker lens te voorkomen.
    • Leg de contactlens altijd in het midden van de lenzenhouder. Hiermee voorkom je dat de contactlens tussen de deksel en het doosje terecht komt.
    • Gebruik altijd de contactlensvloeistof die je opticien adviseert.
    • Maak nooit je contactlenzen schoon met speeksel aangezien dit veel bacteriën bevat.
    • Reinig je ogen zodra je je contactlenzen hebt uitgedaan.
    • Vervang je lenzenhouder ieder halfjaar en maak deze tussentijds schoon met desinfecterend middel.
  • Kunnen jullie mij adviseren welke lens ik moet gebruiken?

    Aangezien elke lens verschilt van materiaal, watergehalte, radius, etc., en het comfort van de lens afhankelijk is van de hoeveelheid traanvocht, is het belangrijk dat er een aanpassing en meting wordt gedaan bij een opticien. Zodoende weet je welke lens je draagt en kunt bestellen bij LOEK. Mocht je vragen hebben kun je uiteraard even contact opnemen. De LOEK klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur bereikbaar op: 0800 - 4444 333 (gratis) via mail info@teamloek.nl en de live chat op de website.

  • Hoe kan ik advies op maat krijgen?

    Advies op maat nodig? Merk je dat je behoefte hebt aan extra hulp? Het team van LOEK bestaat uit professionals uit de optiekbranche. Zij staan voor je klaar om je vrijblijvend te voorzien van advies op maat en hebben een antwoord op al je technische vragen. De LOEK klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur bereikbaar op: 0800 - 4444 333 (gratis) via mail info@teamloek.nl en live chat.

 

Betaling

  • Op welke manieren kan ik online betalen?

    Voor een maand lidmaatschap betaal je € 15,- per maand. Deze wordt maandelijks via een automatische incasso afgeschreven. Alleen de eerste termijn betaal je via iDeal of Creditcard. Voor een jaarmembership betaal je € 170,- per jaar (= € 10,- korting). Als nieuwe member krijg je de eerste 2 brilcredits (t.w.v. € 15,- per stuk) gratis!

  • Ontvang ik korting op mijn online bestelling?

    Bij elk product dat je online bestelt staat duidelijk vermeld of er een korting van toepassing is.

 

Verzending

  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

    LOEK probeert zoveel mogelijk bestellingen via de normale (brief)post te versturen. Dit is makkelijk, want dan past de bestelling door de brievenbus en hoef je er dus niet voor thuis te blijven. Normaal gesproken duurt het leveren van een bestelling een dag en worden onze pakketjes van dinsdag tot en met zaterdag geleverd.
    Past jouw bestelling niet door de brievenbus, dan verzenden we de bestelling via de pakketpost van PostNL.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Er zijn geen verzendkosten verbonden aan het online bestellen bij LOEK.

  • Mijn bestelling is niet bezorgd. Wat nu?

    Wanneer jouw bestelling niet bezorgd is, kun je contact opnemen met LOEK. De LOEK klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur bereikbaar op: 0800 - 4444 333 (gratis) via mail info@teamloek.nl en de live chat op de website.

  • Is de levertijd altijd binnen 5 werkdagen?

    Voor de meeste producten geldt dat de levertijd binnen 5 werkdagen is. Voor lenzen met hogere sterktes kan het zijn dat de levertijd een aantal werkdagen langer is, omdat deze apart op maat besteld moeten worden bij de fabrikant. Wil je de exacte levertijd weten, neem dan contact op met LOEK. De LOEK klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur bereikbaar op: 0800 - 4444 333 (gratis) via mail info@teamloek.nl en de live chat op de website.

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

    Ja dit is mogelijk. Wanneer je een bestelling plaatst kun je kiezen voor een bezorgadres dat afwijkt van het factuuradres. Doe je dat niet dan wordt de bestelling afgeleverd op het hetzelfde adres als het factuuradres.

 

Retourneren en garantie

        • Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst, wat nu?

          Het kan gebeuren dat je per ongeluk een verkeerde bestelling plaatst. Neem in dat geval direct contact op met onze klantenservice. De LOEK klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur bereikbaar op: 0800 - 4444 333 (gratis) via mail info@teamloek.nl en de live chat op de website. Het team van LOEK helpt je graag verder en zal altijd een passende oplossing vinden.

        • Kan ik producten die ik via LOEK besteld heb retourneren?

          Vanzelfsprekend moet je nieuwe bril comfortabel zitten en moet je er perfect mee kunnen zien. Je hebt 14 dagen na ontvangst van je bestelling het recht om je aankoop retour te sturen en het volledige aantal brilcredits en eventuele bijbetaling terug te krijgen. De kosten voor het retourneren van je bestelling zijn voor je eigen rekening. Indien je bestelling als brievenbuspost is verstuurd, raden wij je aan deze tevens als brievenbuspakket te versturen via PostNL. Dat scheelt in de kosten. De verpakking mag niet beschreven, incompleet, geopend of beschadigd zijn. Wij willen je vragen het retourformulier te gebruiken dat je vindt bij je bestelling en de bestellingen op te sturen naar:
          LOEK
          Postbus 21417
          3001 AK Rotterdam

        • Wat is de wettelijke garantie?

          Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

        • Ik heb het verkeerde product ontvangen via de webshop. Hoe wordt dit opgelost?

          Je kunt jouw aankoop terugsturen zolang het product nog onbeschadigd, onbeschreven en ongeopend is. Wij willen je vragen het retourformulier te gebruiken dat je hebt ontvangen bij je bestelling. Daarop kan je aangeven waarvoor je het product wenst om te ruilen.

        • Welke termijn hanteert LOEK om mijn aankoopbedrag terug te betalen?

          Een gebruikte Brilcredit wordt na ontvangst van de retour door LOEK toegevoegd aan jouw account. Een eventuele bijbetaling wordt binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van het geretourneerde product teruggestort op jouw bankrekeningnummer uit hoofde van LOEK b.v.

        • Hoe kan ik een LOEK membership (tijdelijk) stopzetten of opzeggen?

          LOEK is graag transparant en doet niet aan wurgcontracten. Je kunt jouw LOEK membership opzeggen per mail naar info@teamloek.nl of schrijf naar LOEK, Postbus 21417, 3001 AK Rotterdam. Na opzegging van het membership is de opzegtermijn afhankelijk van de tijdsduur tot het vrijkomen van de volgende bril. Pas na het ontvangen van een bevestiging vanuit LOEK is een opzegging definitief.

        • Hoe garandeert LOEK de kwaliteit?

          Kwaliteit is wat telt. Het slijpen en het monteren van de glazen wordt in Nederland gedaan door vakbekwame medewerkers. De productie van de glazen valt onder strenge ISO normen en deze worden regelmatig gecontroleerd. De leveranciers van de monturen en worden geregeld gecontroleerd op kwaliteit.

        • Hoeveel kosten de producten bij LOEK?

In de webshop staan de prijzen vermeld bij de brillen en supplementen.

Dankzij de pasmodule op onze website zie je meteen of een bril je wel of niet staat. Gebruik hiervoor een smartphone met camera aan de voorkant, een computer met webcam of upload jouw eigen foto in de pasmodule. Indien het gebruik van de pasmodule onduidelijk is, kun je contact opnemen met de klantenservice van LOEK. De LOEK klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur bereikbaar op: 0800 - 4444 333 (gratis) via mail info@teamloek.nl en de live chat op de website.

 

Mijn vraag staat niet tussen de veel gestelde vragen. Wat moet ik doen? Voor al je andere vragen of het verkrijgen van meer informatie, kun je contact opnemen met LOEK. De LOEK klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur bereikbaar op: 0800 - 4444 333 (gratis), via mail info@teamloek.nl en via de live chat op de website.